πρακτικές ασκήσεις

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ: Διδασκαλία πρώτης ανάγνωσης και γραφής

2011-12-22 14:46
Στα πλαίσια της  του υποχρεωτικού μαθήματος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθήνας, « Διδακτική Γλώσσας: Διδασκαλία πρώτης ανάγνωσης και γραφής» πραγματοποιούνται Πρακτικές Ασκήσεις και έτσι, αρκετοί φοιτητές θα παρευρεθούν στην τάξη μας για να...

—————


Δειγματική διδασκαλία του γράμματος Γγ

 Την Δευτέρα 12/12/11 και την Τρίτη 13/12/11 μας επισκέφτηκαν η κα Τζιοβάνα Pacilio  και η κα Βασιλική Τσιφτσή, φοιτήτριες, και παρακολούθησαν τη διδασκαλία του γράμματος "Γγ".  Η διδασκαλία του γράμματος έγινε σε 2 ημέρες, συνολικά 4 διδακτικές ώρες.

Στόχοι:

Ο καθένας μας να μπορεί

  • να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράψει το γράμμα Γγ
  • να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράφει  τις φωνές  του Γγ (γα,γε,γι,γη,γυ,γο,γω)
  • να βρει λέξεις που ξεκικούν ή εμπεριέχουν το γράμμα Γγ
  • να κατασκευάσει το βιβλίο του γράμματος Γγ και
  • να μπορεί να διηγηθεί την ιστορία με το γράμμα Γγ (ένα γράμμα μια ιστορία: "Ο γουρλομάτης γάιδαρος")

Υλικό:

  • βιβλίο μαθητή
  • βιβλίο-τετράδιο εργασιών μαθητή
  • εκπαιδευτικό λογισμικό του Π.Ι.
  • εκπαιδευτικό λογισμικό του Π.Ι. "ένα γράμμα μια ιστορία"
  • Λάχανα και χάνανα , ψηφιακός δίσκος μελωποιημένων ποιημάτων από το βιβλίο της Α΄ τάξης.
  • ηλεκτρονικός υπολογιστής
  • βιντεοπροβολέας
  • παιχνιδοσελίδα, προσαρμοσμένη απο το βιβλίο "διορθωτική ανάγνωση" του Υπουργείου Παιδείας Κύπρου.

Περιγραφή της Διδασκαλίας:

 

1η μέρα

Έναρξη διδασκαλίας:  αφόρμηση με τις λέξεις γιαγια, γάτα, γιατρός

Διατύπωση στόχων: Να μπορεί ο καθένας από μας να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράφει τη φωνούλα Γγ και τις άλλες φωνούλες που κάνει παρέα...

Επεξεργασία:

  • Άκουσμα και αναγνώριση  της φωνούλας γ
  • γραφή στον αέρα,
  • κατασκευή του γράμματος με πλαστελίνη
  • άκουσμα  και αναγνώριση των φωνών του Γγ
  • Γραφή του γράμματος στη φωτοτυπία με την παιχνιδοσελίδα.
  • Σχολιασμός εικόνας του μαθήματος και ανάγνωση από τον δάσκαλο του βασικού κειμένου.
  • Ανάγνωση όλης της τάξης απο τον πίνακα το ορισμένο από το βιβλίο κείμενο.
  • Εξατομικευμένη ανάγνωση.

Στάδιο εμπέδωσης:

  • η άσκηση εμπέδωσης από το βιβλίο μαθητή
  • άκουσμα του τραγουδιού και εκμάθηση του.

 

2η μέρα

Έναρξη διδασκαλίας συζήτηση για το γράμμα που μάθαμε. Καθένας μας αναφέρει από μια λέξη που ξεκινά από το Γγ

Διατύπωση στόχων: Να μπορεί ο καθένας από μας να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράφει τη φωνούλα Γγ και τις άλλες φωνούλες που κάνει παρέα δίχως καμία δυσκολία...

Επεξεργασία:

  • Γράφη της ορθογραφίας και έλεγχος της μικρής κατ΄οίκον εργασίας.
  • Εξατομικευμένη ανάγνωση.
  • Παιχνίδι με το εκπαιδευτικό λογισμικό του Π.Ι.
  • Προβολή της ιστορίας : "Γουρλομάτης γάιδαρος" (εκπαιδευτική τηλεόραση)
  • Σχολιασμός της ιστορίας. Αναδιήγηση.

Στάδιο εμπέδωσης:

συμπλήρωση της παιχνιδοσελίδας: (κύκλωσε λέξεις με Γγ, συμπληρωσε φωνές, ζωγραφική του γράμματος, προετοιμασία για τη συμπλήρωση του βιβλίου του γράμματος)

 Κατ' οίκον εργασίες:

την πρώτη μέρα αντιγραφή, ορθογραφία με βάση το σχολικό βιβλίο και οι ασκήσεις από το βιβλίο-τετράδιο εργασιών.

τη δεύτερη μέρα: ορθογραφία 2 λέξεις που αφορούν το γράμμα, ολοκλήρωση του βιβλίου του γράμματος.

 

Σημείωση: τα σχέδια διδασκαλίας μου γίνονται με βάση τα βιβλία:

Ελένης Ταρατόρη, Σχεδιασμοί μαθημάτων Δημοτικού Σχολείου, β΄ έκδοση, εκδ. Αφοι Κυριακίδη, Θεσ/νίκη 2005.

και

Δημήτρη Χατζηδήμου,  Προετοιμασία και σχέδιο μαθήματος, εκδ. Αφοι Κυριακίδη, Θεσ/νίκη 1999.


διδασκαλία του γράμματος Λλ

από τη φοιτήτρια Τζιοβάνα Pacilio

Την Τετάρτη, 14/12/2011  η κα Τζιοβάνα Pacilio πραγματοποίησε τη διδασκαλία του γράμματος Λλ, η οποία έγινε σε 2 διδακτικές ώρες.

Στόχοι:

Ο καθένας μας να μπορεί

  • να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράψει το γράμμα Λλ
  • να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράφει τις φωνές του Λλ (λα,λε,λι,λη,λυ,λο,λω)
  • να βρει λέξεις που ξεκικούν ή εμπεριέχουν το γράμμα Λλ
  • να κατασκευάσει το βιβλίο του γράμματος Λλ

Υλικό:

  • βιβλίο μαθητή
  • βιβλίο-τετράδιο εργασιών μαθητή
  • Λάχανα και χάνανα , ψηφιακός δίσκος μελωποιημένων ποιημάτων από το βιβλίο της Α΄ τάξης.
  • παιχνιδοσελίδα, προσαρμοσμένη απο το βιβλίο "διορθωτική ανάγνωση" του Υπουργείου Παιδείας Κύπρου.

Περιγραφή της Διδασκαλίας:

Έναρξη διδασκαλίας: αφόρμηση με  λέξεις  που αρχίζουν από Λλ

Διατύπωση στόχων: Να μπορεί ο καθένας από μας να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράφει τη φωνούλα Λλ και τις άλλες φωνούλες που κάνει παρέα...

Επεξεργασία:

  • Άκουσμα και αναγνώριση της φωνούλας Λλ
  • γραφή στον αέρα,
  • κατασκευή του γράμματος με πλαστελίνη
  • άκουσμα και αναγνώριση των φωνών του Λλ
  • Γραφή του γράμματος στη φωτοτυπία με την παιχνιδοσελίδα.
  • Σχολιασμός εικόνας του μαθήματος και ανάγνωση από τη φοιτήτρια του βασικού κειμένου.
  • Ανάγνωση όλης της τάξης απο τον πίνακα το ορισμένο από το βιβλίο κείμενο.
  • Εξατομικευμένη ανάγνωση.

Στάδιο εμπέδωσης:

  • η άσκηση εμπέδωσης από το βιβλίο μαθητή
  • άκουσμα του τραγουδιού και εκμάθηση του
  • ζωγραφική λέξεων που αρχίζει από Λλ.

 

Σχόλιο του εκπαιδευτικού και των μαθητών:

Η διδασκαλία της κας Τζιοβάνα ήταν πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα. Χρησιμοποίησε αρκετές από τις μεθόδους κατά την παρακολούληση της δειγματικής διδασκαλίας και τις προσάρμοσε βάζοντας τις δικές της πινελιές! Καινοτομία στη διδασκαλία της ήταν η ζωγραφική των παιδιών με βάση το γράμμα Λλ και το παιχνίδι με τις λέξεις ώς αφορμηση για το μάθημα!

Ο Δάσκαλος και τα παιδιά της Α΄ τάξης ευχαριστούμε την κα Τζιοβάνα για την παρουσία της στην τάξη μας και της δίνουμε πολλά συγχαρητήρια για τη διδασκαλία της!!! Εμείς της βάζουμε "1ο΄"!!!


Διδασκαλία του γράμματος Δδ

από τη φοιτήτρια Βασιλική Τσιφτσή

 

Την Πέμπτη, 22/12/12 η κα Βασιλική  Τσιφτσή πραγματοποίησε τη διδασκαλία του γράμματος Δδ, η οποία έγινε σε 2 διδακτικές ώρες.

Στόχοι:

Ο καθένας μας να μπορεί

  • να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράψει το γράμμα Δδ
  • να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράφει τις φωνές του Δδ (δα,δε,δι,δη,δυ,δο,δω)
  • να βρει λέξεις που ξεκικούν ή εμπεριέχουν το γράμμα Δδ
  • να κατασκευάσει το βιβλίο του γράμματος Δδ

Υλικό:

βιβλίο μαθητή

βιβλίο-τετράδιο εργασιών μαθητή

φύλλο εργασίας  κατασκευασμένο από τη φοιτήτρια

Δέντρο (χριστουγεννιάτικο) με στολίδια Δδ.

 

Περιγραφή της Διδασκαλίας:

Έναρξη διδασκαλίας: αφόρμηση με  λέξεις  που αρχίζουν από Δδ

Διατύπωση στόχων: Να μπορεί ο καθένας από μας να αναγνωρίζει, να διαβάζει και να γράφει τη φωνούλα Δδ και τις άλλες φωνούλες που κάνει παρέα...

Επεξεργασία:

  • Άκουσμα και αναγνώριση της φωνούλας  Δδ
  • γραφή στον αέρα,
  • κατασκευή του γράμματος με ξυλαράκια και πλαστελίνες
  • άκουσμα και αναγνώριση των φωνών του Δδ
  • Γραφή του γράμματος  στο φύλλο εργασίας
  • Σχολιασμός εικόνας του μαθήματος και ανάγνωση από τη φοιτήτρια προσαρμοσμένου κειμένου.
  • Ανάγνωση όλης της τάξης απο τον πίνακα το προσαρμοσμένο κείμενο.
  • Εξατομικευμένη ανάγνωση.

Στάδιο εμπέδωσης:

Κατασκευή και στολισμός  χριστουγεννιάτικου δέντρου με χρωματιστά Δ και δ.

 Σχόλιο του εκπαιδευτικού και των μαθητών:

Η διδασκαλία της κας Bασιλικής ήταν πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα. Χρησιμοποίησε αρκετές από τις μεθόδους κατά την παρακολούληση της δειγματικής διδασκαλίας και τις προσάρμοσε βάζοντας τις δικές της πινελίες! Καινοτομία στη διδασκαλία της ήταν η κατασκευή χριστουγεννιάτικου δέντρου  και ο στολισμός του με γράμματα Δδ ! Ο Δάσκαλος και τα παιδιά της Α΄ τάξης ευχαριστούμε την κα Βασιλική για την παρουσία της στην τάξη μας και της δίνουμε πολλά συγχαρητήρια για τη διδασκαλία της!!! Εμείς της βάζουμε "1ο΄"!!!

 

 


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ με βάση τις ΤΠΕ

εφαρμογή στην τάξη και παρουσίαση

 

1. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

Διδασκαλία του μαθήματος της Γλώσσας μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρουν οι Νέες Τεχνολογίες. Συγκεκριμένα η διδασκαλία του γράμματος «Ββ» με διαθεματική προσέγγιση στα πλαίσια της Μελέτης του Περιβάλλοντος και των Εικαστικών. Οι μαθητές καλούνται να μάθουν το νέο γράμμα και να παρουσιάσουν, με διερευνητικό τρόπο, ζώα και φυτά που αρχίζουν από το γράμμα «Ββ».

1.1. Τίτλος διδακτικού σεναρίου

Μαθαίνω το γράμμα «Ββ»

1.2. Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές

Το σενάριο εντάσσεται στη γνωστική περιοχή της Γλώσσας. Υποστηρίζεται από τα αντίστοιχα σχολικά εγχειρίδια (βιβλίο μαθητή και τετράδιο εργασιών). Επεκτείνεται διαθεματικά στην Μελέτη Περιβάλλοντος και στην Αισθητική Αγωγή (εικαστικά με τη χρήση Η/Υ).

1.3. Τάξεις στις οποίες μπορεί να απευθύνεται

Το σενάριο απευθύνεται στους μαθητές της Α΄ Δημοτικού.

1.4 Συμβατότητα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ και το Α.Π.Σ

Το περιεχόμενο του διδακτικού σεναρίου είναι απολύτως συμβατό με το ΔΕΠΠΣ και το Α.Π.Σ. των μαθημάτων της Γλώσσας και της Μελέτης Περιβάλλοντος στο Δημοτικό Σχολείο, καθώς αναφέρεται στην διδασκαλία υπάρχουσας διδακτικής ενότητας των σχολικών βιβλίων της Α΄ τάξης.

Γλώσσα: (Ενότητα 4η : Με βάρκα και σωσίβιο, σελ. 64 – 65 και εργασιών: σελ. 58 – 59 )

Μελέτη Περιβάλλοντος: (εισαγωγή στην ενότητα «Ερευνούμε το περιβάλλον» σελ. 123 και 130 [τα φυτά και τα ζώα του τόπου μου, αντίστοιχα]

1.5. Οργάνωση της διδασκαλίας & απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή

Για την υλοποίηση του σεναρίου οι μαθητές χωρίζονται σε τέσσερις ομάδες των  πέντε μαθητών η κάθε μία και δίνεται έμφαση στη συνεργασία μεταξύ τους τόσο στις προφορικές όσο και στις γραπτές εργασίες.

            Ο δάσκαλος έχει προνοήσει ώστε σε κάθε ομάδα να υπάρχει κάποιος μαθητής ο οποίος γνωρίζει καλύτερα τον χειρισμό του υπολογιστή για να βοηθά αυτούς που έχουν λιγότερες γνώσεις, ώστε να εξασφαλίζεται η καλύτερη δυνατή συνεργασία και απόδοση.

Η υλικοτεχνική υποδομή που απαιτείται για την ολοκληρωμένη διδασκαλία του συγκεκριμένου σεναρίου είναι το εργαστήριο Πληροφορικής (με προεγκαταστημένα από τον δάσκαλο τα απαιτούμενα για το σενάριο λογισμικά) και ένας υπολογιστής (με σύνδεση στο διαδίκτυο) συνοδεία βιντεοπροβολέα για την αίθουσα της τάξης.

Τα λογισμικά που θα χρησιμοποιηθούν είναι τα παρακάτω:

  • Λογισμικό Π.Ι. για το μάθημα της Γλώσσας (Α και Β΄δημοτικού – η μαγική γραμμούλα)
  • Λογισμικό παρουσίασης (Microsoft PowerPoint)
  • Το διαδίκτυο με τη χρήση διαφυλλιστών διαδικτύου (Firefox Mozilla, Internet Explorer, κλπ.)
  • Βίντεο από την εκπαιδευτική τηλεόραση (ένα γράμμα μια ιστορία – ο βιολιστής βάτραχος)

Οι διαδικτυακοί τόποι που θα χρησιμοποιηθούν είναι οι παρακάτω:

Οι μαθητές θα χρησιμοποιήσουν, επίσης, και το σχολικό βιβλίο, όποτε τους ζητηθεί, ή το κρίνουν οι ίδιοι αναγκαίο.                                                                                                                                             

Προαπαιτούμενες γνώσεις

Οι μαθητές γνωρίζουν τα προηγούμενα διδαγμένα γράμματα. Μπορούν να φτιάξουν κάποιες φωνές χωρίς τη βοήθεια του δασκάλου τους.

 Όσον αφορά στις Τ.Π.Ε., είναι απαραίτητο:

  • Οι μαθητές να κατέχουν τις βασικές δεξιότητες στον χειρισμό του πληκτρολογίου (αναγνώριση γραμμάτων), καθώς και τις βασικές ικανότητες πλοήγησης στο διαδίκτυο.
  • Να έχει προηγηθεί ενημέρωση και επίδειξη από τον δάσκαλο των βασικότερων χαρακτηριστικών και λειτουργιών των λογισμικών.

1.6 Διδακτικοί Στόχοι

Βασικός σκοπός του εκπαιδευτικού σεναρίου είναι οι μαθητές να μάθουν να αναγνωρίζουν, να διαβάζουν και να γράφουν το γράμμα «Ββ» , να βρούν λέξεις (ονόματα, ζώα, φυτά, πράγματα) που ξεκινούν ή περιέχουν το γράμμα.

Στα πλαίσια της Μελέτης Περιβάλλοντος και των Εικαστικών εμβαθύνουν τη γνώση τους προς το περιβάλλον και εκφράζονται δημιουργικά

Αναλυτικά οι στόχοι είναι:

α. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο

  • Να αναπτύξουν οι μαθητές την ικανότητα να εντοπίζουν το γράμμα «Ββ» σε κείμενα, να το διαβάζουν και να το γράφουν.
  • Συγκέντρωση πληροφοριών και γνωριμία για ζώα και φυτά που ξεκινούν με το γράμμα αυτό

β. Ως προς την χρήση των νέων τεχνολογιών

  • Να αναπτύξουν οι μαθητές θετική στάση απέναντι στη χρήση των ΤΠΕ στην μαθησιακή διαδικασία.
  • Να μάθουν να χρησιμοποιούν τον Η/Υ ως εργαλείο αναζήτησης και άντλησης πληροφοριών.
  • Να γνωρίσουν συγκεκριμένα λογισμικά τα οποία θα τους επιτρέψουν να ανακαλύψουν, κατανοήσουν, εμπεδώσουν την καινούρια γνώση, και να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.
  • Να  αποθηκεύσουν το κατάλληλο  υλικό(κείμενο, εικόνες κ.ά ).
  • Βασικός στόχος αυτού του σεναρίου είναι να αξιοποιήσουν οι μαθητές (με τις αναγκαίες οδηγίες του δασκάλου) το υλικό τους, στη δημιουργία του δικού τους εκπαιδευτικού λογισμικού με τα φυτά και τα ζώα που αρχίζουν από «βΒ» σε μορφή power point.

γ. Ως προς την μαθησιακή διαδικασία

  • Να μάθουν να συνεργάζονται και να ανταλλάσσουν απόψεις προκειμένου να καταλήξουν σε κοινά συμπεράσματα και να επιτύχουν τους προτεινόμενους στόχους.
  • Να αναπτύξουν κριτική και δημιουργική σκέψη, οδηγούμενοι σε ασφαλή συμπεράσματα.
  •  Να μπορούν να χρησιμοποιούν τις προηγούμενες γνώσεις τους στην οικοδόμηση νέων εννοιών.
  • Να τονώσουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους μέσα από ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες.
  • Να εκφραστούν ελεύθερα αξιοποιώντας τη δημιουργική τους φαντασία.
  • Να αναπτύξουν τον σεβασμό στις διαφορετικές απόψεις.
  • Να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις ιδέες τους.

1.7 Εκτιμώμενη διάρκεια

Το σενάριο αναμένεται να υλοποιηθεί σε 4 διδακτικές ώρες.

2. ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

2.1 Μεθοδολογική προσέγγιση

Το σενάριο είναι δομημένο σύμφωνα με τo συνδυαστικό μοντέλο (αναλυτικοσυνθετική μέθοδος, αναδυόμενη γραφή, και ολική προσέγγιση) για τη διδασκαλία της πρώτης άναγνωσης και γραφής.  

Δίνεται έμφαση στην συμμετοχική μάθηση και στην διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης.

Χρησιμοποιείται η ομαδοσυνεργατική μέθοδος και οι μαθητές ενθαρρύνονται στην ενεργό συμμετοχή στο μάθημα και την δημιουργική συνεργασία μέσω των ομάδων εργασίας.

Έτσι μέσα από συγκεκριμένες εργασίες – δραστηριότητες οδηγούνται στην ανακάλυψη και την εμπέδωση της γνώσης.

 2.2Διδακτική προσέγγιση με ΤΠΕ

Tο λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου με τη δραστηριότητα της «μαγικής γραμμούλας» καθώς και το βίντεο με το «βιολιστή βάτραχο» της εκπ/κης τηλεόρασης δίνει στους μαθητές τη δυνατότητα να οργανώνουν τη σκέψη τους και η μάθηση να γίνεται ενεργητική και αποτελεσματική.

Η πλοήγηση των μαθητών στο διαδίκτυο γίνεται στις επιλεγμένες σελίδες τις οποίες ο δάσκαλος έχει προεγκαταστήσει σε φύλλο εργασίας στην επιφάνεια εργασίας. Οι μαθητές θα αποθηκεύσουν εικόνες φυτών και ζώων που ξεκινούν από το γράμμα «ΒΒ».

Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά στη μάθηση, οδηγούνται στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Έτσι ανακαλύπτουν και οικοδομούν τη γνώση.

Το λογισμικό (ανοικτού τύπου) power point κάνει ικανούς τους μαθητές να προβάλουν τα αποτελέσματα των εργασιών τους.         

Το λογισμικό (κλειστού τύπου) του Π.Ι. οι μαθητές καλούνται να αυτοαξιολογηθούν, να εμπεδώσουν τις καινούριες γνώσεις με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο.  Είναι επίσης ένα πολύ καλό εργαλείο για να αξιολογήσει ο δάσκαλος το βαθμό επίτευξης  των γνωστικών στόχων της διδασκαλίας.

2.2 Το προτεινόμενο σενάριο

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Οι μαθητές αρχικά μαθαίνουν τη φωνή «Ββ», κάνουν αερογραφίες με το γράμμα, το κατασκευάζουν με πλαστελίνες και το γράφουν στο τετράδιο εργασιών για εξάσκηση. Στη συνέχεια βρίσκουν λέξεις που ξεκινούν και που εμπεριέχουν το γράμμα. Διαβάζουν τις φωνές με τη συνοδεία φωνηέντων (βα,βε,βι κτλ…) και αμέσως μετά λέξεις που βρίσκονται στον πίνακα αναρτημένες    

Στη συνέχεια ανά ομάδες, αφού δούν το πρώτο μέρος του Εκπ/κου Λογισμικού κάνουν τις μικρές δραστηριότητες. Στο τέλος, ζωγραφίζουν με το ποντίκι τους την εικόνα που εμφανίζεται στην οθόνη κσι την εκτυπώνουμε. Τέλος, βλέπουμε την ιστορία του βιολιστή βάτραχου. Τη διηγούμαστε και κάνουμε μικρά παιχνίδια ανά ομάδες.

            Στη β΄ φάση ζητούμε από τις ομάδες να μας βρούν φυτά και ζώα που ξεκινούν από το γράμμα Ββ. Ο δάσκαλος γράφει στον πίνακα τις λέξεις. Τα παιδιά μέσω της σελίδας http://www.google.gr/images αντιγράφουν την αναζητούμενη λέξη και αποθηκεύουν τις αντίστοιχες εικόνες.

            Με την ολοκλήρωση της παραπάνω δραστηριότητας, ο δάσκαλος συλλέγει το αποθηκευμένο υλικό των παιδιών μέσω του δικτύου και μέσω του βιντεοπροτζέκτορα μαζί με τους μαθητές κατασκευάζει με το λογισμικό την παρουσίαση. Επίσης, θα κατασκευάσουν και μία αφίσα με το Poster forge. Όλα αυτά θα τα παρουσιάσουν στους γονείς τους με την πρώτη ευκαιρία.

2.3 Επέκταση –Αξιολόγηση

Οι μαθητές σε συνεργασία με το δάσκαλό τους προχωρούν στην αξιολόγηση της νέας γνώσης. Επίσης, μπορούν κατά βούληση να επεκτείνουν το σενάριο στα πλαίσια άλλου μαθήματος (πχ της Eυέλικτης ζώνης). Εκμεταλλευόμενοι τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι ΤΠΕ  μπορούν να εμβαθύνουν στο θέμα αλλά και να ασχοληθούν με άλλα συναφή.

Η συνολική αποτίμηση είναι θετική, όπως κρίνεται τόσο από τη διαμορφωτική όσο και από την τελική αξιολόγηση.

Η ενεργή συμμετοχή των παιδιών και η συνεργασία τους στα πλαίσια των ομάδων ήταν εποικοδομητική  και βασικής σημασίας για την επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί.

Οι μαθητές με τη βοήθεια του δασκάλου κατάφεραν με το υλικό που συγκέντρωσαν, να δημιουργήσουν ένα λογισμικό παρουσίασης και μια αφίσα και να τα προβάλλουν την ημέρα συγκέντρωσης γονέων.